CHGP 2019- Byløb KBH.

Så var sommerferien ovre og efterårssæsonen blev startet op med byløb i København imellem en masse betonklodser. Målet for weekenden var at få en uskadet bil med hjem igen og en masse point - en kombination som er svær på en bybane, hvor den mindste fejl straffes hårdt- men det lykkedes :) . Af erfaring ved vi at der tit kommer safetycar på bybaner. Så i kvalen var det med bare og komme ud og få den fyret af--og det gav pote, hurtigste mand af alle-da der på 3-4 omg. blev sat safetycar ind og da der derefter kun kom en flyvende omgang holdt det til målflaget- de første 25 point var nu sat ind på kontoen. Desværre valgte man så i Super GT og vende de 8 første fra tidtagningen til første start- hvilket ikke altid er kutyme ved bybaneløb hvor det er meget svært og overhale-- men sådan blev det og der måtte startes fra nr.8-- Starten blev skidt, særligt p.g.a. at startlysene sad sådan at ingen fra placering fra 4 og nedefter kunne se lysene--bilerne holdte alt for tæt- og lysene sad alt for lavt. Kom dog rimeligt afsted- men så kørte 2 konkurrenter sammen foran- og den ene fik beskadiget hans bil så han kun, kunne trille langsomt- desværre med mig lige bagved og jeg kunne ikke køre ud af sporet før hele feltet var forbi-- så sidste mand efter sving 2. Fik mig kørt op som nr. 11 inden heatet sluttede, hvilket var o.k.- 2.heat : Skulle nu starte som 11"er -hvilket var slutplac. i heat 1, kom frem som 6"er med god fart i bilen. Til finalen ligges resultatet af tidtagning og de 2 første heat sammen og det gave mig startplacering som nr.4 --igen den skide yderbane, som er så svær og komme ind fra derovre. Kom rigtig godt fra start, men blev så lukket ude i både sving 1 og 2 og måtte ned og vende som 8-9 stykker inden der kunne gives gas igen. Sluttede som 6"er i heatet og 4.bedste pointscorer på dagen, så målet for weekenden var i hus- men endnu engang--vi havde farten til mere, men der skal også held til--og der manglede vi lige de sidste 100 gram, men tilfreds med weekenden og rykkede en plads frem i det samlede mesterskab og er nu meget tæt på nr.3. Næste løb er d.23-24/8-- Night Race, der skal den have fuld gas. 

Uge 26 - Ring Djursland

Blev en rimelig weekend med gode point. Teamet fik vist at vi kan være meget hurtige både i træninger og tidtagning, men mangler stadig den sidste forståelse for hvordan de dæk som der køres på i 2019 arter sig- der er gået lidt Haas i det :) . Tidstabet fra nye dæk, til dæk som har kørt få omgange er stadig for stort.. men det er blevet mindre, og vi skal nok finde de sidste par 1/10 dele for brugte dæk- så bliver det rigtig sjovt. Desværre er der nu brugt en halv sæson på og bøvle med det og pointmæssigt skal det gå særdeles godt i sidste halvdel af sæsonen for at det lykkedes og komme på det samlede podie. Men vi giver ikke op, der er stadig 300 point og køre om og forståelsen for hvordan V6eren og dækkene arter sig er bedre end tidligere. Djursland endte med placeringer som 5-5-5-4-, specielt tidtagningen kunne have været bedre... der missede vi lige og få den bedste omgang sat ind da dækkene var bedst. Men, hvis og hvis...det var endnu engang utroligt tæt. 32/100 sek. forskel i omgangstiderne imellem 1 og 15 i tidtagning 1 viser bare hvor lidt der skal justeres for at der flyttes en masse placeringer. Næste gang gælder det byløb i København, en bane som vi har kørt på før og derfor har en god mavefornemmelse for et godt resultat. God sommer til alle derude om en måneds tid går det løs igen og bilen bliver i mellemtiden topoptimeret, så den også er klar til efterårssæsonen og bliver nu sat i bybanetrim :) .

Uge 21- Jyllands-Ringen

Efter 3 års fravær fra Jyllands-Ringen (sidst var i Legendcar 2016) p.g.a. interne uenigheder imellem "kongerne" for dansk banesport blev der nu endelig enighed om at Super GT og DTC kunne køre løb den samme weekend, og lad os håbe at det kun er begyndelsen til et forhåbentlig markant bedre samarbejde imellem Super GT og DTC, så vi fremover vil se de 2 klasser køre på samme løbsdag flere steder. Det vil trække mange flere tilskurere ud på banerne hver gang der køres og lille Danmark er ganske enkelt alt for lille til at der er plads til sådan en gang indbyrdes promotorbøvl. 

Kevin skriver : 

Weekenden startede i godt vejr og med godt humør fredag eftermiddag da vi skulle afsted til Jyllandsringen for at gøre klar til tredje afdeling af Danish Super GT. Den gode mave fornemmelse blev dog byttet ud med en omgang influenza lørdag morgen som stadig er tilstede nu (mandag) :( Men det skulle ikke stoppe os fra at gøre vores bedste og få gode point på kontoen denne weekend. Vores første og eneste træning var ikke for god. Jeg havde svært ved at finde farten i bilen grundet understyring i banens hurtige sving. Så vi lavede nogle mindre ændringer til opsætningen af bilen. Det skulle vise sig at være godt, for tidtagningen endte med en andenplads. Vores bedste tidtagning i denne sæson. Søndagens tre heats endte 9-7-5, så to heats mere og det havde været rigtig godt. Overall en god og sjov weekend taget det hele i betragtning. Vi fik vist at vi har farten til at være med i toppen og kæmpe med om pokalerne. Næste løb er på Ring Djursland om 14 dage, så skal der igen gives bundgas.

Vi ses derude.

Kevin Verner

Weekenden bød på lidt uforudsete opgaver for teamet, da bilen ikke altid vil tage gassen både i træning, 1. og 2.heat- der blev skiftet diverse dele og til 3.heat kørte den igen uden udfald- så med yderligere opsetsændringer og lidt x-tra finpudsning håber vi at teamet igen er helt med fremme på Ring-Djursland.

 

 

Uge 21 - Ring Djursland

Efter endnu en test siden sidste løb følte teamet sig godt forberedt inden årets 2.afd. på Ring Djursland. Det startede også efter planen derude, hurtigst i 1.træning med rimelig margen til nr.2. Tidtagning gik også fint indtil der manglede 3-4 omg. af Q2, solen var forsvundet og temperaturen faldt--og det samme gjorde de fleste konkurrenters omgangstider, lagde 3-4 stykker da der manglede 3-4 min., men endte som 9"er- og hele teamet lignede et stort spørgsmålstegn- vi ved endnu ikke hvad hulen der lige skete der- men det betød at jeg endte som 9"er ( som 2"eren i en boksekamp :) ) En 8.plads have betydet start fra pole i første heat, da de første 8 fra tidtagning vendes- men manglede desværre 0,04 sek. for og ramme den. 1.heat fik jeg en god start, men havde inden starten gik rullet 10-15 cm. og fik derfor en strafbane, det betød at den 8.plads jeg var kommet op på igen blev vekslet med den dumme 9"er- som igen gjorde at jeg ikke fik pole til 2.heat. 2.heat gik ok, sluttede 7 og skulle nu starte 8 i finalen. God start, men blev ramt meget hårdt af en konkurrent i første sving og faldt et par pladser tilbage. Efter der var kørt næsten en omg. gik det helt galt for enden af langsiden derude--under nedbremsning opførte bilen sig meget mærkeligt, bagenden blev kastet umotiveret ud til venstre- og det resulterede i en afkørsel, selvom jeg hverken skiftede retning eller kørte over noget væske eller lign., så det kræver nu en større gennemgang af bilen inden næste løb, så vi undgår en tilsvarende situation om små 14 dage på Jyllands-Ringen. Pointmæssigt blev det et af mine dårligste resultater i Super GT og faldt samlet tilbage på 6.pladsen.- Det skal der laves om på når vi skal på Jyllands-Ringen, bilen får nu den helt store gennemgang og vi ændrer opset i forhold til hvad vi har kørt med tidligere i år, nu skal de sidste 1/10 dele findes :)     

 

Se mere her : https://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=70001

 

Uge 18- åbningsløbet 2019

Bilen blev klar til test og de planlagte 4 testdage inden årets første løb kortede vi ned til 2, da tiderne allerede på 2. testdag var så hurtige, at vi ikke mente at der kunne findes meget mere i den. Så hellere undgå og slide mere end højst nødvendigt på bilen. En ting vi dog ikke fik testet var en hel løbsdistance, vi kører jo nu ind i teamets 3. år i klassen så mente ikke der var behov for det. Vi kender jo bilen- det skulle dog vise sig at blive den største udfordring i årets første løb. En kombination af at bilen nu er V6 og der er kommet en dæktype med en lidt anden gummiblanding snød os. Dækkene er vildt hurtige så længe de er næsten nye, men så går det stærkt ned af bakke- droppet i omgangstiderne var langt større end sidste år, hvorfor ved vi endnu ikke helt, nogle af konkurrenterne havde samme problem, mens andre havde "knækket" koden- så det skal der arbejdes med inden næste løb.

Resultatsmæssig blev det til en 8.,1.,5. og 6.plads- hvilket betød en placering som delt 3.er i mesterskabet. Havde dækkene ikke drillet os i de 2 sidste heat ville det kunne have set bedre ud, men det var nu et ganske udmærket resultat for starten af sæsonen- feltet er meget hårdt i år.

Se mere her :

 https://www.facebook.com/supergtdanmark/photos/a.995601700465885/3186394674719899/?type=3&theater

Tv fra dagens 3 heat kan ses her :   https://www.dplay.dk/programmer/super-gt?fbclid=IwAR0rnKhTTnEWFwufZza0e_OJZ-mrr2h-MdMOhHWE5rnzqcQm7ULRS4jLzGo

Eller på Eurosport play.

 

 

Uge 10- stadig lang vej igen

Der er fuld fart på i racerværkstedet og hver en ledig stund bliver brugt til og få den nye bil færdig hurtigst muligt. Nu er alt ledningsarbejde lavet til det nye AIM laptimer/logger system, el-forrude, ladekabel og transponder + der er lavet diverse tilpasninger og forstærkninger som må laves indenfor reglementet... så i løbet af uge 11 begynder glasfiberdelne og komme på igen- og inden udgangen af måneden SKAL bilen være testklar ;) 

Uge 9 - Afsted det går

Æret være dens minde, gode gamle #512 bil- nu må du udskiftes, men du ender ikke på kirkegården for øvrige racerbiler, men vil blive samlet igen og brugt i vores racerbilssamling når tid er -visse af dine dele skal blot udgøre reservedelslager og gøre sæson 2019 lidt lettere for os med den nye 2019 V6 Super GT :) Det går hurtigt fremad med den nye bil og den gamle Turbobil er nu adskilt, og de dele vi kan risikere og få brug for i 2019 er nu lagervare og vil komme med til alle løb:) -

Uge 7 - så starter nedtællingen

Med kun 72 dage til første løb og en ny V6 bil som først lander om 4 dage bliver der pres på værkstedsdelen i teamet. Den nye bil kunne med lidt held have været her for ca.2 mdr. siden, men de franskmænd er sku ikke for hurtige. Rigtig mange forberedelser skal laves inden test og normalt bruger vi meget lang tid på disse, således at bilen kører optimalt fra dag 1.