Uge 42 - Sæsonfinale på Padborg Park

Årets sidste løb blev kørt på Padborg Park. Inden løbet lagde jeg på en samlet 4.plads, men kunne stadig nå at vinde samlet, såfremt alt flaskede sig- det ville dog kræve mere en almindelig held, så planen var egentlig mest og køre nogle top 3 placeringer hjem. Det lykkedes dog heller ikke, selvom jeg både i 2. og 3. heat var godt på vej til det, men en påkørsel af en konkurrent i 2.heat sendte mig langt tilbage i feltet og i 3.heat måtte jeg en tur i "sandkassen" p.g.a. oliespild på banen. Sluttede som samlet 4"er i mesterskabet. Kører videre i Legend Cup næste år, så må vi se om det ikke lykkedes og komme i den samlede top 3 i 2016. Vores bil kører rigtig godt og teamet har lært meget af de første 3 sæsoner, der har bare lige manglet det sidste held.

På billedet står jeg ved en af Vargus Scandinavia"s reklamer, de havde 40 gæster med til finaleløbet, så der var lidt trængsel i vort telt.

Tak til sponsore og mekanikere for en god sæson.   

Uge 38 Supertourisme Night Race Padborg

Supertourisme night race blev kørt som en dobbelafdeling, hvilket vil sige fuld løbsdag med tidtagning og 3 heat både lørdag og søndag-  så der var mange point på spil.

Var heldig med nogle ting denne weekend men uheldig med andre. De 8 pointgivende tidtagning/heat blev til 2-5-5-3-8-3-2-12, men kunne lige så godt have været 2-3-3-1-1-3-1-1 - hvilket havde givet mig 44 point mere til mesterskabet og færre til mine konkurrenter, men små uheld med olie på banen, langsommere kørere som spærrer i tidtagning, dårlig sporing efter påkørsel samt en brækket trækaksel i sidste heat gjorde at sådan skulle det ikke gå. Fik dog igen bevist at vi kan køre hurtigt og har nu også banerekorden på Padborg Park. I den samlede stilling betød weekendens resultater at jeg tabte en placering og nu ligger nr.4, så der skal gives fuld gas ved DM-finalen d.11.10., så må vi se om det ikke kan række til en samlet podieplacering. Havde jeg haft heldet på min side hele sidste weekend, kunne jeg have lagt 2"er samlet- meget tæt på 1"eren,, men sådan er racerløb nogen gange.  Se også :http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=60712&title=Kevin+er+b%C3%A5de+glad+og+skuffet

  

Uge 36 GP Danmark

Weekendens løb var årets største rent tilskuermæssigt.

GP Danmark trækker altid mange til fra nær og fjern. Det blev en god weekend for mig. Kørte bedste tid i tidtagningen og skulle derfor starte som nr.20 i første heat. På trods af at der var safetycar i ca.10 ud af 15 min., fik jeg mig alligevel kørt frem til en 10.plads. 2.heat skulle jeg starte som nr.4, men på 8.omg. ud af 13 gik jeg i front og der blev jeg til det ternede flag kom. 3.og sidste heat skulle jeg starte som nr.3, men her tabte jeg desværre lidt placeringer i starten og hen i heatet synes jeg ikke min motor trækkede som den plejede, selvom jeg kunne køre mig ind i slipstrømmen på de forankørende, kørte de alligevel fra mig når det gik lige ud- sluttede heatet som nr.6 og blev anden højeste pointscorer på dagen.

Inden næste løb som skal køres d.12-13/9 på Padborg, skal vi nu lige have min motor set efter, så der ikke opstår problemer dernede.

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=60486&title=Et+fornuftigt+Grand+Prix+for+Kevin+Verner

 

Uge 33 - Sturup Raceway

Så var sommerferien slut for Legend kørerne og det var igen tid til noget ræs.

4.afd. af årets DM blev kørt på Sturup Raceway i det sydsvenske.

Vores team kørte derop allerede tirsdag, da vi skulle teste både onsdag,torsdag og fredag. Min nye bil var også med deroppe, så den første dag gik med og køre den til og få lavet lidt småjusteringer. De næste dage gik med og finde et ordentligt setup til den noget ujævne samt kuperede bane. Vi fik bilen til at køre rigtig godt og mine omgangstider var rigtig gode. Desværre begyndte det så at regne søndag formiddag hvor løbet skulle køres, alt test var foregået i høj solskin, så nu var det en ny situation igen. Til tidtagningen havde vi fået lavet min bil lige blød nok, banen var ikke så våd som vi havde forventet- men jeg fik da alligevel kørt en 6.plads hjem.

De 20 første skulle som sædvanligt vendes rundt i første start, så jeg måtte starte som nr.15, fik en rigtig god start- men så spandt der endnu engang en lige foran mig i 1.sving og jeg røg langt tilbage i feltet. Fik mig dog kørt op som nr.11 igen inden det ternede flag kom. 2.og 3. heat blev det til en 4.og en 5.plads-- satte i begge disse heat hurtigste omgangstid af alle og fik ny banerekord deroppe- men pokaler blev det dog ikke til, det var meget svært og overhale på den smalle bane.

I den samlede stilling ligger jeg nu nr.3, så må vi se om det kan forbedres når der d.29-30/8 skal køres GP Danmark på Jyllands-Riingen.

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=60322&title=Legend+Cup%3A+Fornuftig+weekend+for+Kevin+Verner

 

Uge 26 - Ring Djusland igen

Sidste løb inden sommerferien blev kørt på Ring Djursland, en bane jeg rigtig godt kan lide. Vi havde op til denne weekend monteret en ny type forbremser som er kommet til bilen, så håbede at det kunne give et par 1/10 dele sek. hurtigere tider.De bremsede også rigtig godt, men desværre ikke ret længe af gangen. Efter 3-4 omgange begyndte bremsepedalen og gå i bund og jeg måtte pumpe bremsen flere gange før hver nedbremsning og på trods af at vi luftede bremser ud og kiggede efter fejl fik vi ikke fundet ud af hvorfor der opstod luft i systemet hver gang bremserne begyndte at blive varme. Det kostede mig noget tid derude, specielt i heatene, så nu må en mere grundig gennemgang hjemme på værkstedet vise hvad der kan være årsagen. Og så skal de testes inden næste løb, så vi ikke får samme problem igen.

Tidtagning og de tre heat gav placeringer som 5-7-5-3 og det rakte til at jeg nu rykkede op på den samlede 4.plads i den samlede stilling.    

 

Uge 22 - Godt og skidt

Så fik vi overstået gadeløbet ude i Århus. Det gode var at min bil kom helskindet igennem uden en eneste lille ridse. Det mindre gode var at det desværre kostede lidt rigeligt med point i det samlede mesterskab.

P8 i tidtagning under 4/10 sek. fra 2"eren var o.k., men jeg var meget uheldig med mine starter samt 1.omg. derude-- hele tiden kom der en i vejen som spandt rundt og holdt stille eller dem foran mig i starten missede totalt, og så er det noget svært og køre sig op, specielt når heatene slutter efter 1/2 køretid p.g.a. safetycar.
Dette løb bør ikke være DM tællende, men det er det jo desværre og der skal nu kæmpes for at komme tilbage i den samlede top 3 igen når vi kommer ud på de "rigtige" racerbaner.
 
Se mere her : 
 
 
 

Uge 21 - Ny 2015 model

Det går nu stærkt fremad for min nye 2015 bil. Mange ting er ikke optimal samlet/justeret fra ny. Så den er total adskilt inden den bliver samlet igen. Så er vi sikker på at alle de små fabriks fejl er blevet rettet. Regner med at den er klar til test i sommerpausen, indtil da fungerer den som "reservedelslager" såfremt vi skulle få uheld med den gamle.

I weekenden skal der køres Classic Race i Århus, håber på godt vejr og noget godt race derude.

Uge 20 - Ik så ring endda

Så startede sæson 2015. Årets første dm afd. blev kørt på Ring-Djursland og efter en lidt skuffende start på dagen skulle det vise sig at blive en yderst positiv dag.

 
Træning: Foregik på en lidt våd bane og jeg skulle have kørt nogle nye dæk til, hvilket ikke var let i det føre, så tog den med ro og cruisede bare lidt rundt. Sluttede som nr.19 ud af de 37 Legend kørere som denne dag havde fundet vej til Djursland.  
 
Tidtagning : Nu gjaldt det point og mine løbsdæk blev monteret. Det hjalp dog ikke det vilde, banen var stadig glat og bilen ville kun køre lige ud. Sluttede som 12"er og skulle derfor starte som 9"er til første heat, da de 20 første i tidtagning vendes rundt til første start. 
 
1.heat : Vi havde nu lavet flere ændringer på bilen for at få den til og dreje ordenligt og det hjalp. På 9. omg. kom jeg op som 1"er og den placering holdt til mål. Så årets første sejr var i hus.
 
2.heat : Skulle nu starte 3"er og gik i front på 6.omg., denne gang skulle det dog blive sværere at holde placeringen, da den dobbelte mester #44 Kenneth Jensen nu også ville blande sig. Han kom forbi og trods flere forsøg lykkedes det ikke at komme tilbage i front igen. Sluttede som 2"er efter et rigtig herreræs.
 
3. heat : Blev en gentagelse af 2.heat, her førte jeg de første 9 omg., men måtte igen lade Kenneth passere, fik ham igen på 2.sidste omg.-men så slog han tilbage med en lidt hård overhaling og jeg måtte tage til takke med 2.pladsen.
 
Fik dog sat ny banerekord undervejs og fører efter den 1.afd. det samlede mesterskab, så teamet var mere end tilfreds da dagen var omme.
 
 
 
 
 
 

Uge 18 - Sæsonen er i gang

Årets første løb var "kun" et træningsløb på Padborg Park.

Alligevel var der mødt 35 deltagere op i Legend Car. Klassen er større end nogensinde og der bliver ikke givet ved dørene.
Var hurtigst i den frie træning forud for tidskvalen. og lagde også nr.1 i de første 19 min. af de 20 min. som den efterfølgende tidskval køres, men så på allersidste omgang røg der 2 forbi og jeg sluttede 3"er. 
 
1.heat : Skulle starte som nr.18 og fik en rigtig god start, men en konkurrent foran mig kom ikke afsted og holdt helt stille- var meget tæt på og ramme ham, men undgik med nød og næppe- det kostede dog lidt placeringer, da jeg måtte bremse hårdt op og undvige. Fik mig kørt op som 5"er inden heatet sluttede og satte undervejs hurtigste omgang af alle i heatet, så det var godkendt.
 
2.heat : Startede som 3"er, men tabte et par placeringer i starten, kom op som 3"er igen ca.midt i heatet- men nu var de forreste ca.3-4 sek. foran, fik dem kørt ind, men kunne ikke komme forbi- sluttede under 1 sek. fra nr.1 og kørte igen hurtigste omgang af alle i heatet. Så det vigtigste for denne weekend var at få vist, at nu virker vores bil igen. Den kører rigtig godt og teamet ser frem til åbningsløbet på Ring Djursland d.10.5.

Uge 11 - Cheftrimmeren på arbejde

Så blev bilen klar til den sidste finjustering inden årets første test.

Alt blev justeret ind på mm som vi mente den skulle stå, men da vi så fik cornervægten monteret viste det sig at bilen alligevel ikke trykkede på hjulene som vi havde forventet, hvilket gav os et par grå hår i hovedet. (dem af os som har hår).
Der blev så justeret lidt frem og tilbage på forskellige ting, men vi var ikke helt tilfredse med målingerne.
Så fik Lasse Frederiksen den ide , at vores cornervægt var ustabil.... og det viste sig at holde stik. Hver gang vi havde bilen til og trykke rigtigt (efter mål vi ikke var helt tilfredse med)- kunne vi bare bare bytte lidt rundt på de 4 vægte- og så stod den igen forkert ?? Vi fik konkluderet at vores vejeplader var blevet skæve af en eller anden årsag og vi er derfor nødt til og skal have anskaffet en ny cornervægt inden arbejdet kan gøres færdigt :(
Så indtil videre må bilen køre efter vores gamle "tomstoksmål"- håber vi får det løst inden årets 1.test d.1/4 på Padborg Park.   

Uge 4 - Det går fremad

Så mangler bilen jeg skal køre i snart kun og få nyrenoveret motor samt karossen monteret.

Det er nu meget pænt med sølvelokseret ramme og sorte plader indvendigt, nu må vi se hvad vi finder på med hensyn til det ydre.